WAT HOUDT HET IN?

De FITSTROKE is een speciaal ontwikkelde training voor mensen die zijn getroffen door een herseninfarct– of bloeding of bewegingsbeperkingen ondervinden als gevolg van Multiple Sclerose of andere neuromusculaire aandoeningen.
Het is namelijk erg belangrijk om in beweging te blijven, ook na een revalidatietraject in het ziekenhuis of revalidatiecentrum.

Middels een 12-weekse circuittraining met 8 onderdelen wordt u uitdaagt op uw balans, snelheid, wendbaarheid en kracht in functionele oefeningen.
Onder begeleiding van twee fysiotherapeuten wordt de moeilijkheidsgraad van het programma aangepast aan uw persoonlijke situatie. Deze is gebaseerd op een basismeting welke aan het einde wordt herhaald ter evaluatie.

VOOR WIE?

De FITSTROKE is ontwikkeld voor patiënten na het doormaken van een CVA of TIA (vanaf 3-6 maanden na dato).
Maar ook voor mensen die wegens een andere oorzaak beperkt zijn in hun loopvaardigheid. Denk onder andere aan Multiple Sclerose of andere neuromusculaire aandoeningen.

U dient in staat te zijn veilig te kunnen lopen, eventueel met hulpmiddel (stok, Eiffel) en zelfstandig gebruik te kunnen maken van het toilet.

WIE ZIJN WIJ?

Uw fysiotherapeuten zijn Marieke van den Bos, Carlien Roodink en Laura Poelert. De eerstgenoemde is werkzaam (geweest) in een revalidatiecentrum. Allen zijn buitengewoon geïnteresseerd in de neurorevalidatie en gemotiveerd om mensen zoveel mogelijk zelfstandig en zelfredzaam te krijgen.

WAT HEB JE NODIG?

De FITSTROKE is topsport op niveau. Daarom heeft u sportkleding nodig, goed schoeisel (denk aan sportschoenen of uw aangepaste schoeisel), loophulpmiddelen (EVO’s, slings), een handdoek en een bidon.

WAT ZIJN DE KOSTEN?

Bij een chronische behandelcode worden de trainingen vanaf de 21e behandeling vergoed door de basisverzekering. Let op! Dit kan uw eigen risico aanspreken. De eerste 20 trainingen worden vanuit uw aanvullende verzekering vergoed afhankelijk van uw dekking. Voor meer informatie verwijzen we u naar uw verzekeraar.
En voor opgave voor de Fitstroke kunt u  contact met ons opnemen via het contactformulier of bel 0570-677002

Therapeuten

maandag 08:00 – 19:00